Dag 5 - sex sånger jag tycker om

Dag 5 - sex sånger jag tycker om
okeeeeej det här kommer helt klart bli det svåraste att skriva, för jag gillar snarare 600 låtar än 6... men jag ska göra mitt bästa för att ta lite av varje och bara såna som är speciella hihi:

1. City and Colour – Against The Grain sjuuuuUukt superfin låt som jag somnat och legat vaken till så mycket att jag inte kan minnas hur många gånger! deras andra låtar är också himla mysiga ifall någon gillar den där!

"when all the hard times outweigh the good
and all your words are misunderstood
when the day seems lost from the stars
you must follow your heart"

2. Kent – Mannen I Den Vita Hatten ( 16 År Senare ) helt klart en av Kents bästa låtar alla kategorier!!

"Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
Och så odlar jag min rädsla
Ja, jag sår ständigt nya frön
Och i mitt växthus är jag säker
Där växer avund klar och grön
Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö"

3. Manchester Orchestra – I Can Feel A Hot One hamnar också på listan över låtar jag somnat och legat vaken till hundratals gånger!

"I'm but a clean man, stable and alone man
Make it so I won't have to try
The faces always stay the same
So I face the fact that I'm just fine"

4. The Killers – Bling (Confession Of A King) bra och skön låt!! the killers är ju alltid the killers hihi :))
"Higher and higher,
We're gonna take it,
Down to the wire,
We're gonna make it,
Out of the fire"


5. Tiger Lou – Functions en jäääääätteeebra låt som fastnar hihihiiee! hela det här inlägget börjar kännas jätteseriöst... min favvislåt med Tiger Lou!

"so out of time and place
this is the last trace
i'll ever leave behind
i'll ever mention
i wanna be irreplaceable
i wanna be of use
i wanna be functional
i wanna give you peace"

6. Shout Out Louds – Throwing Stones bara allmänt mysig, och jag sa ju att skulle ta lite av varje (fast så blev det inte riktigt) :)) tröttnar aldrig på den här låten!!

"Here it comes, a love storm,
I've got a hole in my heart
And here it comes in a different form,
I've got a stone in my shoe
And I don't know what to do"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0