jag skickade ett upprört mail till gb igår...

... Och idag fick jag svar!
Jag frågade varför GB tagit bort Glassen med stort G från sortimentet, nämligen Magnum Double.
Det här var deras svar:



Det kanske är lite svårt att se vad som står? Här kommer det textat:

Hej Josefine,
Tack för att du har hört av dig till oss.

Anledningen till att vi tar bort en glass ur vårt sortiment är p.g.a. att den inte är tillräckligt populär och så var det även i fallet med Magnum Double
. De flesta konsumenter vill även ha nya glassar varje år och många brukar hitta nya favoriter bland dem. Glass sortimentet ser olika ut i andra länder,därför kan du känna igen en del av glassarna, medans andra inte finns i Sverige.

I dagsläget så har vi tyvärr inga planer på att relansera vår Magnum Double men självklart så ska jag framföra att du saknar denna glass till ansvarig produktutvecklare. Vi får hålla tummarna för att glassen dyker upp i våra boxar igen!

En fortsatt trevlig dag önskar vi på GB Glace dig!
Vänliga hälsningar 

Anulina Svensson
Konsumentkontakt
GB Glace
Unilever Sverige AB
 
Svetsarvägen 15
Box 1056
171 22 Solna



Så om någon känner för att också skicka ett mail och klaga på detta så fritt fram. Ni har ju adressen också ifall ni vill åka dit och klaga.

Kommentarer
Postat av: Nicole

KOM IGEN NU ALLA OCH SKRIIIIIIIIIIV

2010-06-30 @ 21:31:18
URL: http://niicoley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0